Zmiany w ewidencji techników lub wyposażeniu warsztatu
Chcesz otrzymać kartę warsztatową z PWPW? Zacznij od wpisu technika do swojego warsztatu!
Poniżej podpowiadamy Ci jak to zrobić.
-
Kiedy mam wysłać formularz wpisu technika?
- Jeśli doszło do zmian dotyczących zatrudnionych techników. Na przykład zatrudniłeś nowego technika albo technik zatrudniony w Twoim warsztacie zmienił stare zaświadczenie na nowy certyfikat. To, że wydaliśmy mu nowy certyfikat nie powoduje, że wpiszemy go automatycznie pod nowym CT do Twojego warsztatu.
- Jeśli technik przestał pracować w Twoim warsztacie.
-
Kiedy nie muszę wysyłać formularzu wpisu technika?
- Nie ma potrzeby zgłaszać technika, o ile jego aktualne dane były wskazane we wniosku o wydanie decyzji lub zmianę decyzji. Wpis technika zostanie wtedy dokonany z urzędu, ale dopiero po uprawomocnieniu się zezwolenia! Można przesłać pocztą oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do występowania z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, a wtedy decyzja – zezwolenie uprawomocni się w dniu dostarczenia oświadczenia do GUM. W momencie, kiedy doszło do zmian po otrzymaniu przez warsztat decyzji, np. technik otrzymał nowy certyfikat po otrzymaniu decyzji, należy zgłosić zmianę.
-
Czego nam na pewno nie przysyłasz!
- Nie wysyłaj skanu umowy o pracę technika! Obecnie wymagamy tylko wypełnionego formularza, gdzie poświadczasz, że zatrudniasz wskazanego technika.
- Nie informuj nas o zmianie miejsca zamieszkania pracownika ani o dacie urodzenia.
Ile zapłacisz?
Nic. Wpisy wykonujemy bezpłatnie.
Aby wpisać danego technika do ewidencji lub dokonać aktualizacji danych:
Krok 1: Formularz
Wypełnij formularz zgłoszenia technika. Formularz podpisuje pracodawca, ponieważ to on/ona potwierdza, że zatrudnia technika.
Krok 2: Wyślij
Formularz wyślij EPUAPEM (kliknij tutaj, aby przejść do naszej instrukcji EPUAP) lub pocztą na adres:
![]() |
Główny Urząd Miar ul. Elektoralna 2 00-139 Warszawa |
KARTY WARSZTATOWE wydaje PWPW (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych) – strona internetowa.
Jeśli będziesz mieć pytania, możesz się z nami skontaktować:
-
Anita Radwańska (tel.: 22 581 92 55; e-mail: anita.radwanska@gum.gov.pl ).
Zmiana wykazu urządzeń
Jeśli:
Doszło do zmiany w wykazie posiadanych urządzeń, niezbędnych do wykonywania czynności w zakresie tachografów analogowych lub cyfrowych.
Kiedy:
Przedsiębiorca jest zobowiązany do poinformowania o ww. sytuacji w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
-
Wysłać pismo z informacją o zmianach w wykazie urządzeń warsztatu.
-
Dołączyć aktualny wykaz wyposażenia warsztatu.
-
Wysłać na adres:
![]() |
Główny Urząd Miar ul. Elektoralna 2 00-139 Warszawa |
W przypadku wątpliwości, bądź pytań prosimy o kontakt z p. Agnieszką Nawotką (tel.: 22 581 95 51; e-mail: agnieszka.nawotka@gum.gov.pl ).
Zawieszenie działalności
Podmiot posiadający zezwolenie może zawiesić prowadzenie działalności w zakresie tachografów analogowych lub cyfrowych na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy w sytuacji kiedy nie będzie spełniał niezbędnych wymagań dot. zatrudnienia technika lub wyposażenia warsztatu.
W sytuacji podjęcia zawieszonej działalności podmiot posiadający zezwolenie jest obowiązany poinformować Prezesa GUM o terminie podjęcia działalności objętej zezwoleniem na co najmniej 7 dni przed tym terminem. W terminie 14 dni od dnia podjęcia zawieszonej działalności Prezes GUM przeprowadza kontrolę w zakresie spełniania wymagań, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 lub 3 (zatrudnieni technicy lub wykaz posiadanych urządzeń). Jeżeli w wyniku kontroli zostanie stwierdzone, że nie są spełnione wymagania, będące przedmiotem kontroli, Prezes GUM cofa zezwolenie.
W przypadku wątpliwości bądź pytań prosimy o kontakt z p. Bożeną Ramos (tel.: 22 581 93 46; e-mail: bozena.ramos@gum.gov.pl) lub p. Karolem Markiewiczem (tel.: 22 581 93 67; e-mail: k.markiewicz@gum.gov.pl )